ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ

  • System Theory Από τα ερευνητικά του Β’ παγκοσμίου στην κυβερνητική Λέγεται ότι όλες οι σύγχρονες ηλεκτρονικές τεχνολογίες και οι θεωρίες που τις συνοδεύουν γεννήθηκαν μέσα από τα ερευνητικά προγράμματα του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου. Το πολεμικό κλίμα της εποχής εντατικοποίησε την έρευνα και έφερε σε συνεργασία επιστήμονες από τελείως διαφορετικούς κλάδους για την αντιμετώπιση σύνθετων προβλημάτων. Συγκεκριμένα δύο είναι ...
  • Από το πανεπιστήμιο στο εικονικό πολυ-επιστήμιο (μέρος α) Εξ απαλών πλήκτρων Ας κάνουμε ένα νοητικό πείραμα, μία προβολή στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Νέος, άρτι αποφοιτήσας από μια σχολή πληροφορικής (μικρού ή μεγάλου κύρους αδιάφορο προς το παρόν), αποφασίζει, μετά από κάμποσα χρόνια προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών, να βγει επιτέλους στην αγορά εργασίας, έχοντας στα χέρια του ένα πτυχίο που (θέλει να) πιστεύει ...
  • η φυσική ως ιδεολογία Η φυσική δεν είναι απλά επιστήμη. Είναι η επιστήμη των επιστημών, η Πρότυπη Επιστήμη, πάνω στα μοτίβα της οποίας έχουν στηθεί (ή προσπαθούν να στηθούν) όλες οι υπόλοιπες γνωσιολογίες, για να θεωρούνται κι αυτές “επιστήμες”. Το μοντέλο “παρατήρηση” και “πείραμα – απόδειξη ή διάψευση” έχει προωθηθεί σαν το πιο ακλόνητο τεκμήριο του ότι η φυσική ...
  • Τριτοβάθμια εκπαίδευση και εργασία: Προς το νέο παράδειγμα. Η μαζικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που ακολούθησε μετά την μεταπολίτευση, υπήρξε μια από τις σημαντικότερες αλλαγές που συνέβησαν στον τομέα της εργασιακής αποκατάστασης. Με το άνοιγμα των πυλών των ιδρυμάτων ο αριθμός των φοιτητών αυξήθηκε κατακόρυφα και η παραγωγή ειδικευμένων εργατών, όπως και η παραγωγή ονείρων για οικονομική και κοινωνική ανέλιξη πολλαπλασιάστηκαν σε σχέση με ...
  • Θεαματικές αντιφάσεις σε τεταμένους εγκεφάλους Σοκ, φρίκη, δείτε τί δήλωσε χολιγουντιανή σταρ για το αιματοκύλισμα της ελευθερίας του λόγου και το ξεπούλημα της τρομοκρατίας στους γερμανούς σεΐχηδες, μετά από έρευνα της αστυνομίας στη σκηνή του αποτρόπαιου εγκλήματος.(ΒΙΝΤΕΟ) Στη συνέλευση του gameover έχουμε συζητήσει αρκετά για τους τρόπους με τους οποίους το θέαμα οργανώνει και μονοπωλεί το πεδίο της αντιληπτικής ικανότητας της ...
  • Digital violence versus a violent reality «Θα μας πείτε, τελικά, κύριοι βουλευτές, προκαλούν τη βία τα video games; Θα μας πείτε, τελικά, κύριοι γονείς, καταλήξατε αν τα video games είναι πιο επικίνδυνα από τους Judas Priest για τα επιμελώς προστατευμένα παιδιά σας; Θα μας πείτε, τελικά, κύριοι συντηρητικοί, τι άλλο “ξεκάρφωτο” πράγμα προκαλεί τη βία, αφού δεν παραδέχεστε την πραγματικότητα;» Μια απ’ ...
  • Ψηφιακά φίλτρα και αναλογικές αναμνήσεις Ποιά είναι η σχέση ανάμεσα στην ψηφιακή και την αναλογική φωτογραφία; Με μια πρώτη σκέψη θα έλεγε κανείς ότι αντί για τον παραδοσιακό κόκκο υπάρχουν πλέον τα pixel. Δεν είναι φυσικά (μόνο) τα pixel αλλά μια ολόκληρη συνθήκη που τις κάνει να είναι διαφορετικές. Και που έχει να κάνει με τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζονται ...
  • Ποια πνευματική ιδιοκτησία; Η πνευματική ιδιοκτησία, οι νόμοι και οι απόψεις γύρω από αυτήν παίζουν, εδώ και πολύ καιρό, καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που λειτουργεί ένα πολύ μεγάλο μέρος του καπιταλισμού. Ένα βασικό και αρκετά ενδιαφέρον κομμάτι, όμως, όσον αφορά στην ιδεολογία περί πνευματικής ιδιοκτησίας, είναι αυτό που μιλάει για το «ηθικό δικαίωμα» του δημιουργού. Το «ιδιαίτερο ...
  • Απ’ την επιθυμία κόντρα στον έλεγχο στον έλεγχο της επιθυμίας Παραδείγματα τεχνολογικών εφαρμογών στην απελευθερωτική διαδικασία και η αφομοίωσή τους.   Διάφορες «καλλιτεχνικές» πρωτοπορίες, ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνα, χρησιμοποίησαν, σα μέσο στην κριτική τους απέναντι στην καπιταλιστική οργάνωση της κοινωνίας και στους διαχωρισμούς που αυτή επέβαλε, τις νέες τεχνολογίες. Ενδεικτικά, θα αναφέρουμε δυο παραδείγματα. Η «βιομηχανική ζωγραφική», η μαζική δημιουργία τυχαίων έργων ζωγραφικής από ένα ...
  • Για τις λέξεις και την ψηφιακή προσομοίωσή (τους) Το ISO στις αναλογικές φωτογραφικές μηχανές (τις “παλιές”, όπως τις λένε μετά από μόλις 10 χρόνια ευρείας κυκλοφορίας των ψηφιακών), είναι μία μονάδα που θεσπίστηκε από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό οργανισμό (International Organization for Standardization) και δήλωνε το δείκτη φωτοευαισθησίας του φιλμ. Η ευαισθησία αυτή ήταν άμεσα εξαρτώμενη από το υλικό επίστρωσης του φιλμ και συγκεκριμένα ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>