ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ

  • Λίγα λόγια ακόμη για την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από την ψήφιση του πολυσυζητημένου νόμου 4009/2011, γνωστού και ως νόμου πλαίσιο ή νόμου Διαμαντοπούλου ή νόμου έκτρωμα και, ενώ έχουν μεσολαβήσει δεκάδες ‘νικηφόρες’ κινητοποιήσεις, οι οποίες είναι άλλωστε και υπεύθυνες για την καθυστέρηση της εφαρμογής του, όπως και για την τροποποίηση του με τον νόμο 4076/2012, φτάσαμε τελικά, τον ...
  • Από την παρτιτούρα στη μαγνητοταινία και από τη σύνθεση στο μοντάζ. Η μουσική, ως μια μορφή της πνευματικής δημιουργίας του ανθρώπου, είναι έργο κοινωνικό. Αν ακολουθήσουμε προς τα πίσω την εξέλιξή της, προσπερνώντας τις πολιτιστικές αναμείξεις που της έδωσαν τις σημερινές της μορφές, θα δούμε ότι από τα αρχαία χρόνια, διαφορετικοί πολιτισμοί με διαφορετικές κουλτούρες και διαφορετική κοινωνική συγκρότηση, δημιούργησαν τη δική τους ιδιαίτερη μουσική, βασισμένη ...
  • παιχνίδι: industrial vs. DIY Καθώς περπατά κανείς στους δρόμους της Αθήνας, μπορεί να δει να συμβαίνουν διάφορα γεγονότα, που όλο και λιγότερο συναντά κανείς πια σ΄ αυτήν την πόλη. Πριν λίγες μέρες κοντά στην πλατεία Βικτώριας, ένας μπαμπάς έψαχνε στα σκουπίδια έχοντας μαζί του τα δύο παιδία του. Είχε βρει ένα στρώμα και προσπαθούσε να το ξεντύσει έτσι ώστε ...
  • Η εφεύρεση της πνευματικής ιδιοκτησίας Στο τριήμερο 12_13_14 οκτώβρη η συνέλευση του game over θα οργανώσει φεστιβάλ στο Πολυτεχνείο για την εκπαιδεύση και τις νέες μηχανές. Ένα κομμάτι αυτού του φεστιβάλ θα αφορά την πνευματική ιδιοκτησία. Οι λόγοι που επιλέξαμε να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα έχουν σχέση με το πως τα νέα μέσα και συγκεκριμένα το ίντερνετ, έχουν αλλάξει ...
  • Από τη θεατρική παράσταση στην κινηματογραφική αναπαράσταση (μέρος β’) Στο προηγούμενο τεύχος ξεκινήσαμε μια προσπάθεια διερεύνησης της σχέσης ανάμεσα στο θέατρο και τον κινηματογράφο ως συνθήκες βιώματος/θέασης μιας αφήγησης, εξετάζοντας πάντα τα διαδεδομένα παραδείγματα του μαζικού κινηματογράφου, τα οποία, μέσα στη γενικότερη τάση της εποχής, αποτελούν σημαντικό κομμάτι των άτυπων διαδικασιών εκπαίδευσης. Επισημάναμε λοιπόν την πολλαπλότητα των θεάσεων στο θέατρο σε αντίθεση με τη ...
  • τι είναι και τι κάνει η συνέλευση του game over Η μεταφορά γνώσεων απ’ τη μια γενιά στην άλλη είναι ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα για κάθε κοινωνία. Για τις αστικές / καπιταλιστικές κοινωνίες η εκπαίδευση άρχισε να γίνεται όλο και εντονότερα πεδίο θεσμίσεων όσο πιο συγκεκριμένες γίνονταν οι ανάγκες της “αγοράς εργασίας”. Παρότι υπήρχαν (και εξακολουθούν να υπάρχουν) “ανεπίσημοι” τρόποι μάθησης, εκπαίδευσης, μεταφοράς γνώσεων και εμπειριών, ...
  • La antena Μια φορά και έναν καιρό ήταν μια πόλη χωρίς φωνή. Κάποιος είχε κλέψει τις φωνές από όλους τους κατοίκους της. Τα χρόνια περνούσαν και κανείς δε φαινόταν να ενοχλείται από τη σιωπή… Δεν ενοχλούσε τους κατοίκους η σιωπή. Δεν τους ενοχλούσε γιατί τουλάχιστον τους επιτρεπόταν μια άλλη αίσθηση. Αίσθηση πρωταρχική, όπως την έχει καταστήσει η κοινωνία ...
  • νοσταλγία ουσ/θ νοσταλγία 1 έντονο αίσθημα επιθυμίας επιστροφής Μ’ έπιασε νοσταλγία. 2 επιθυμία να ξαναβρώ κτ η νοσταλγία των παιδικών μου χρόνων Αν και της προσδίδεται συχνά τέτοιο νόημα, η νοσταλγία δεν είναι μία λέξη με αρνητική χρειά. Όταν συνοδεύεται από την απραγία τότε είναι που την αισθάνεται κανείς βαριά, όταν δε μένει τίποτα πέρα από νοσταλγία, είναι που αυτή ...
  • Θεατρική παράσταση και κινηματογραφική αναπαράσταση (μέρος α) Προσπαθώντας να ορίσουμε ένα χωροχρόνο μέσα στον οποίο να μιλήσουμε για το θέατρο και τον κινηματογράφο, αντιλαμβανόμαστε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να τα αντιμετωπίσουμε σαν ενιαία σύνολα με συγκεκριμένους κανόνες. Ειδικά το θέατρο, το οποίο μετράει εκατοντάδες χρόνια σε σχέση με την κινούμενη εικόνα, δεν είναι δυνατόν να το δούμε στο σήμερα, ανεξάρτητο από την ...
  • Οι λέξεις και οι εικόνες Στις 25 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στο πολυτεχνείο από την συνέλευση του game over η εκδήλωση με τίτλο «η εκπαίδευση στις εικόνες και πως αυτή υπονομεύει την εκπαίδευση στις λέξεις». Αυτή ήταν η τρίτη από μια σειρά ανοιχτών εκδηλώσεων-συζητήσεων, σχετικά με αυτά που αναγνωρίζουμε εμείς σαν πραγματικά προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος. Όπως αναφέρεται και στην εισαγωγή από την ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>