ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ

  • Όταν ο υπολογιστής κοντράρει την θεά τύχη… Η πρώτη εικόνα που έρχεται στο μυαλό των περισσοτέρων, όταν τίθεται η γενική ερώτηση «σκέφτονται οι υπολογιστές;», είναι ένας εγκέφαλος μέσα στο κουτί του υπολογιστή (ίσως και με μανιβέλα για όσους έχουν πιο ζωηρή φαντασία). Αν, όμως, κάποιος ρωτούσε, κάπως προβοκατόρικα, «μπορεί ο υπολογιστής να διαλέξει έναν τυχαίο αριθμό και πώς;», θα μπορούσε να είναι ...
  • Γυμνός – Γυμνή πόλη γυμνός – επίθ α / θ / ουδ – γυμνός, γυμνή, γυμνό 1 που είναι χωρίς ρούχα γυμνός άντρας 2 ξεκάθαρος γυμνή αλήθεια 3 εκφ. νιώθω γυμνός Η εικόνα καθενός και καθεμίας έχει καταλήξει να διεκδικεί την αλήθεια για τον άνθρωπο από πίσω της. Τα στυλάκια ποικίλουνε σε βαθμό αχταρμα, αλλά έχουν όλα ένα κοινό χαρακτηριστικό για την επιβεβαίωση τους: ...
  • Ανώνυμοι Θεαματικοί New kid on the block στο hall of fame των «κινημάτων» του ίντερνετ (για να μιλήσουμε και στη γλώσσα τους). Και αυτή τη φορά προσφέρεται και σε θεαματικό πακέτο. Με τη μάσκα του V για λόγκο και ένα σλόγκαν βγαλμένο σαν από τρέιλερ ταινίας χολυγουντιανής. Και το όνομα αυτών; Anonymous, που είναι – για όσους ...
  • Ψηφιακά Βιώματα Είμαι στο δρόμο. Κάνω αριστερό κλικ και προχωράω πιο μπροστά. Βλέπω τη διαδρομή της πορείας που θ’ ακολουθήσω ήδη χαραγμένη μπροστά μου. Έτοιμη για μένα, πριν από μένα. Διαλέγω αν θέλω να στρίψω δεξιά ή αριστερά ή αν θα συνεχίσω ευθεία. Κάνω κλικ μπροστά μου. Διαλέγω να συνεχίσω ευθεία. Κάνω διπλό κλικ και ξαφνικά είμαι ...
  • Και φοιτητής και εργάτης! Εξηγήσαμε στο προηγούμενο τεύχος (“γιατί ο φοιτητής ΔΕΝ είναι εργάτης”) γιατί κάποιος / κάποια που σπουδάζει δεν πρέπει να θεωρείται σαν “εργάτης” εξαιτίας αυτής καθ’ εαυτής της κατάστασης του εκπαιδευόμενου. Όμως υπάρχει εργασία μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα (και δεν αναφερόμαστε ούτε σ’ αυτούς κι αυτές που αναγνωρίζεται επίσημα ότι δουλεύουν μέσα σ’ αυτό, δηλαδή καθηγητές, ...
  • «Περάστε από το λογιστήριο, παρακαλώ» /μου πε πως το αφεντικό του ζήτησε λέει να υπολογίσει και να βρει/ πως/ νομικά/ θα παίρνει μια εργάτριά του/ τον κατώτερο δυνατό μισθό/ και πως όταν του πε το αποτέλεσμα/ φάνηκε τ’ αφεντικού πολύ λίγα και είπε “όπα/ μη το γαμήσουμε κιόλας” αυτός σοκαρίστηκε μιας και τη δουλειά του σα λογιστής έκανε/ αυτή που ...
  • Τα χαμένα καρέ της πόλης Η αλλαγή του φορντικού μοντέλου καπιταλιστικής οργάνωσης της παραγωγής, εκφράστηκε χωρικά και μέσω της πολεοδομίας. Σε συνδυασμό με την αφομοίωση των κινημάτων του ’60 και του ’70 η νέα πολεοδομία, η μεταμοντέρνα πολεοδομία θα απέρριπτε το zoning, θα διεκδικούσε μία πόλη πολύχρωμη, φιλική, με πολλές επιλογές για τον κάτοικο, με μέριμνα για τον ελεύθερο χρόνο. ...
  • Ο εχθρός μας είναι εδώ (ή πόσο απέχουν τα σύνορα του Έβρου από τα εργαστήρια της Πολυτεχνειούπολης) Σίγουρα κάτι θα έχετε ακούσει για τα σύνορα του Έβρου το τελευταίο χρόνο. Υπάρχει “πρόβλημα”, λέει η κυρίαρχη αφήγηση, γιατί οι περισσότεροι “λαθρομετανάστες που μας απειλούν” περνούν από εκείνα τα ανατολικά σύνορα του ελληνικού κράτους, διασχίζοντας το ποτάμι κατά εκατοντάδες κάθε μέρα. Πέρα όμως από την φυσική παρουσία του στρατού, της αστυνομίας και (πρόσφατα) της ...
  • Φοιτητικές κινητοποιήσεις… Το εκπαιδευτικό σύστημα, χρόνια τώρα, κι απ’ ότι φαίνεται για αρκετά ακόμη, θα μας τραβάει μαζί του στον πάτο. Μαζί και τα μυαλά, τις σχέσεις και τη δημιουργικότητά μας. Κι ένα πράγμα είναι σίγουρο. Ότι για να διεκδικήσουμε συλλογικά τη παραμονή μας στην επιφάνεια, δεν είναι θέμα να περιμένουμε να πέσει ο τάδε ή ο ...
  • γιατί ο φοιτητής ΔΕΝ είναι εργάτης Είναι μια κουβέντα που ακούγεται τακτικά στα πανεπιστήμια: ο φοιτητής είναι εργάτης. Αν και δε συνοδεύεται από πρακτικές στηριγμένες σ’ αυτή τη βεβαιότητα, μοιάζει πως το o φοιτητής είναι εργάτης έχει μια επικίνδυνα ιδεολογική ελκυστικότητα – μέσα στις τωρινές συνθήκες της κρίσης. Η λέξη “επικίνδυνα” αφορά αυτό: οι παραδοσιακές βεβαιότητες (και οι παραδοσιακοί πολιτικοί ακτιβισμοί) ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>