ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ

  • Θεατρική παράσταση και κινηματογραφική αναπαράσταση (μέρος α) Προσπαθώντας να ορίσουμε ένα χωροχρόνο μέσα στον οποίο να μιλήσουμε για το θέατρο και τον κινηματογράφο, αντιλαμβανόμαστε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να τα αντιμετωπίσουμε σαν ενιαία σύνολα με συγκεκριμένους κανόνες. Ειδικά το θέατρο, το οποίο μετράει εκατοντάδες χρόνια σε σχέση με την κινούμενη εικόνα, δεν είναι δυνατόν να το δούμε στο σήμερα, ανεξάρτητο από την ...
  • Οι λέξεις και οι εικόνες Στις 25 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στο πολυτεχνείο από την συνέλευση του game over η εκδήλωση με τίτλο «η εκπαίδευση στις εικόνες και πως αυτή υπονομεύει την εκπαίδευση στις λέξεις». Αυτή ήταν η τρίτη από μια σειρά ανοιχτών εκδηλώσεων-συζητήσεων, σχετικά με αυτά που αναγνωρίζουμε εμείς σαν πραγματικά προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος. Όπως αναφέρεται και στην εισαγωγή από την ...
  • Όταν ο υπολογιστής κοντράρει την θεά τύχη… Η πρώτη εικόνα που έρχεται στο μυαλό των περισσοτέρων, όταν τίθεται η γενική ερώτηση «σκέφτονται οι υπολογιστές;», είναι ένας εγκέφαλος μέσα στο κουτί του υπολογιστή (ίσως και με μανιβέλα για όσους έχουν πιο ζωηρή φαντασία). Αν, όμως, κάποιος ρωτούσε, κάπως προβοκατόρικα, «μπορεί ο υπολογιστής να διαλέξει έναν τυχαίο αριθμό και πώς;», θα μπορούσε να είναι ...
  • Γυμνός – Γυμνή πόλη γυμνός – επίθ α / θ / ουδ – γυμνός, γυμνή, γυμνό 1 που είναι χωρίς ρούχα γυμνός άντρας 2 ξεκάθαρος γυμνή αλήθεια 3 εκφ. νιώθω γυμνός Η εικόνα καθενός και καθεμίας έχει καταλήξει να διεκδικεί την αλήθεια για τον άνθρωπο από πίσω της. Τα στυλάκια ποικίλουνε σε βαθμό αχταρμα, αλλά έχουν όλα ένα κοινό χαρακτηριστικό για την επιβεβαίωση τους: ...
  • Ανώνυμοι Θεαματικοί New kid on the block στο hall of fame των «κινημάτων» του ίντερνετ (για να μιλήσουμε και στη γλώσσα τους). Και αυτή τη φορά προσφέρεται και σε θεαματικό πακέτο. Με τη μάσκα του V για λόγκο και ένα σλόγκαν βγαλμένο σαν από τρέιλερ ταινίας χολυγουντιανής. Και το όνομα αυτών; Anonymous, που είναι – για όσους ...
  • Ψηφιακά Βιώματα Είμαι στο δρόμο. Κάνω αριστερό κλικ και προχωράω πιο μπροστά. Βλέπω τη διαδρομή της πορείας που θ’ ακολουθήσω ήδη χαραγμένη μπροστά μου. Έτοιμη για μένα, πριν από μένα. Διαλέγω αν θέλω να στρίψω δεξιά ή αριστερά ή αν θα συνεχίσω ευθεία. Κάνω κλικ μπροστά μου. Διαλέγω να συνεχίσω ευθεία. Κάνω διπλό κλικ και ξαφνικά είμαι ...
  • Και φοιτητής και εργάτης! Εξηγήσαμε στο προηγούμενο τεύχος (“γιατί ο φοιτητής ΔΕΝ είναι εργάτης”) γιατί κάποιος / κάποια που σπουδάζει δεν πρέπει να θεωρείται σαν “εργάτης” εξαιτίας αυτής καθ’ εαυτής της κατάστασης του εκπαιδευόμενου. Όμως υπάρχει εργασία μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα (και δεν αναφερόμαστε ούτε σ’ αυτούς κι αυτές που αναγνωρίζεται επίσημα ότι δουλεύουν μέσα σ’ αυτό, δηλαδή καθηγητές, ...
  • «Περάστε από το λογιστήριο, παρακαλώ» /μου πε πως το αφεντικό του ζήτησε λέει να υπολογίσει και να βρει/ πως/ νομικά/ θα παίρνει μια εργάτριά του/ τον κατώτερο δυνατό μισθό/ και πως όταν του πε το αποτέλεσμα/ φάνηκε τ’ αφεντικού πολύ λίγα και είπε “όπα/ μη το γαμήσουμε κιόλας” αυτός σοκαρίστηκε μιας και τη δουλειά του σα λογιστής έκανε/ αυτή που ...
  • Τα χαμένα καρέ της πόλης Η αλλαγή του φορντικού μοντέλου καπιταλιστικής οργάνωσης της παραγωγής, εκφράστηκε χωρικά και μέσω της πολεοδομίας. Σε συνδυασμό με την αφομοίωση των κινημάτων του ’60 και του ’70 η νέα πολεοδομία, η μεταμοντέρνα πολεοδομία θα απέρριπτε το zoning, θα διεκδικούσε μία πόλη πολύχρωμη, φιλική, με πολλές επιλογές για τον κάτοικο, με μέριμνα για τον ελεύθερο χρόνο. ...
  • Ο εχθρός μας είναι εδώ (ή πόσο απέχουν τα σύνορα του Έβρου από τα εργαστήρια της Πολυτεχνειούπολης) Σίγουρα κάτι θα έχετε ακούσει για τα σύνορα του Έβρου το τελευταίο χρόνο. Υπάρχει “πρόβλημα”, λέει η κυρίαρχη αφήγηση, γιατί οι περισσότεροι “λαθρομετανάστες που μας απειλούν” περνούν από εκείνα τα ανατολικά σύνορα του ελληνικού κράτους, διασχίζοντας το ποτάμι κατά εκατοντάδες κάθε μέρα. Πέρα όμως από την φυσική παρουσία του στρατού, της αστυνομίας και (πρόσφατα) της ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.