ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ

  • Φοιτητικές κινητοποιήσεις… Το εκπαιδευτικό σύστημα, χρόνια τώρα, κι απ’ ότι φαίνεται για αρκετά ακόμη, θα μας τραβάει μαζί του στον πάτο. Μαζί και τα μυαλά, τις σχέσεις και τη δημιουργικότητά μας. Κι ένα πράγμα είναι σίγουρο. Ότι για να διεκδικήσουμε συλλογικά τη παραμονή μας στην επιφάνεια, δεν είναι θέμα να περιμένουμε να πέσει ο τάδε ή ο ...
  • γιατί ο φοιτητής ΔΕΝ είναι εργάτης Είναι μια κουβέντα που ακούγεται τακτικά στα πανεπιστήμια: ο φοιτητής είναι εργάτης. Αν και δε συνοδεύεται από πρακτικές στηριγμένες σ’ αυτή τη βεβαιότητα, μοιάζει πως το o φοιτητής είναι εργάτης έχει μια επικίνδυνα ιδεολογική ελκυστικότητα – μέσα στις τωρινές συνθήκες της κρίσης. Η λέξη “επικίνδυνα” αφορά αυτό: οι παραδοσιακές βεβαιότητες (και οι παραδοσιακοί πολιτικοί ακτιβισμοί) ...
  • Μηχανικό μάτι: η συνέχεια Στο προς το παρόν (πιστεύουμε) , μοναδικό προηγούμενο τεύχος του game over (game over, τεύχος 1, το μηχανικό μάτι), επιλέξαμε σαν αφετηρία για να εξηγήσουμε τις αλλαγές που έφερε η επικράτηση της εικόνας σαν κυρίαρχη αίσθηση πάνω στις υπόλοιπες, τον κινηματογράφο και το μοντάζ. Αυτή η επικράτηση έγινε με την αφαίρεση του ελέγχου της όρασης ...
  • Μηδενική ανοχή και πανεπιστήμιο Το Σεπτέμβρη του τρέχοντος έτους η συνέλευση «Συμβούλια για την Αποασυλοποίηση της Σκέψης» κυκλοφόρησε την μπροσούρα της με τον τίτλο: «Μηδενική ανοχή και Πανεπιστήμιο (η συνεισφορά του πανεπιστημίου στη δημιουργία και εφαρμογή του δόγματος της ασφάλειας)». Σκοπός του κειμένου, σύμφωνα με τους συντάκτες του, είναι ο ρόλος που αποκτά το πανεπιστήμιο ως δομή αναπαραγωγής της ...
  • Μη με αφήνεις σα σκυλί πεινασμένο… (I’m all lost in the supermarket, I can no longer shop happily I came in here for that special offer, guaranteed personality And it’ s not here, it disappear The Clash) Κάπου, κάπως, κάποτε, κάποιοι λένε πως υπήρχε έρωτας με την πρώτη ματιά. Σήμερα υπάρχει έρωτας με κάθε ματιά. Ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Κάθε βλέμμα ...
  • Η γέννηση του μοντάζ στον κινηματογράφο “… το μοντάζ στον κινηματογράφο γεννήθηκε από τη στιγμή που η κάμερα εγκατέλειψε τη θεατρική οπτική, που της έδινε η ακινησία της, η μέχρι τότε σταθεροποίησή της (είναι γνωστό πως οι ηθοποιοί και τα αντικείμενα κινούνταν στο χώρο μπροστά σε μια ακίνητη κάμερα, που κατέγραφε τα δρώμενα). Το αποτέλεσμα της κινηματογράφησης ήταν ακριβώς εκείνο, της ...
  • Ψηφιακή πραγματικότητα και πραγματική φαντασία Η εικόνα ενός παιδιού που παίζει με κάτι φαινομενικά ασήμαντο και ακατανόητο στα μάτια αυτού που το παρατηρεί, είναι γνωστή στους περισσότερους. Κανείς δεν καταλαβαίνει τί ακριβώς σκέφτεται όταν ανακατεύει τα παιχνίδια του ή τα αντικείμενα γύρω του με τις ώρες, γελώντας, απορώντας ή χαζεύοντας. Αυτό που είναι όμως κατανοητό είναι πως με κάποιο τρόπο ...
  • Αντίο σκέψη Μήπως ερωτήσεις πέρα από αυτές του τύπου www.pws na ftiaxete makaronia.com έχουν αρχίσει να γίνονται λιγάκι δύσκολες στο να τις σκεφτεί ή σπάνιες στο να τις χρειαστεί κανείς; λίγο πολύ όλοι ξέρουν να κάνουν τις κατάλληλες ερωτήσεις με τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά και τα σωστά ονόματα, στις αντίστοιχες μηχανές αναζήτησης του υπολογιστή τους ή του ...
  • Ψηφιοποίηση και μερικές συνέπειές της Όσο η ψηφιοποίηση γίνεται όλο και πιο συνολικό μοντέλο στην καθημερινότητα, τόσο κανείς μπορεί να κάνει τα πάντα μπροστά σ’ έναν υπολογιστή. Από εδώ (θα) μαθαίνει, γιατί οι ψηφιακές βάσεις δεδομένων θα έχουν όλες τις πληροφορίες που μπορεί να χρειαστεί. Εδώ (θα) κάνει φίλους, μέσω αυτού (θα) κυκλοφορεί στην πόλη, μέσω αυτού (θα) βρίσκει δουλειά ...
  • Το κοινωνικό «γονίδιο» της δυσλεξίας (παλιά σημάδευαν τα χέρια, τώρα σημαδεύουν στα μυαλά;) Όσες γενιές έχουν μεγαλώσει βλέποντας τηλεόραση, αρκετά μάλιστα πριν πιάσουν στα χέρια τους το πρώτο πληκτρολόγιο, μπορούν να το βεβαιώσουν: το διάβασμα έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολο. Και δε μιλάμε για τη μελέτη των μαθημάτων του σχολείου –αυτό ήταν πάντα μια ανιαρή και κουραστική υπόθεση. Μιλάμε για το διάβασμα ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.