ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

  • “Street/open malls” Είναι αλήθεια ότι τις επιπτώσεις της υποτίμησης της εργασίας δεν τις βιώνουμε μόνο εμείς, αλλά και τα αφεντικά τα ίδια. Γιατί, όταν έχεις ρίξει τους μισθούς των υπαλλήλων σου τόσο πολύ, ποιός περιμένεις ότι θα αγοράζει αυτά που σου παράγουν; Βέβαια αυτό, στα μυαλά των αφεντικών, μεταφράζεται σύμφωνα με τις προσταγές της θέσης τους, δηλαδή ...
  • Παρελάσεις Στην παρέλαση της 25ης μαρτίου, βγήκε στους δρόμους, για άλλη μια φορά, ο πατριωτικός οχετός. Σε ολόκληρη τη χώρα ακουγόντουσαν τα γνωστά δεξιά-ατομικίστικα-μικροαστικά συνθήματα απο λογής λογής νοικοκυραίους, αριστερούς πατριώτες και φασίστες, περί του μνημονίου, των πολιτικών κλπ, οι οποίοι αυτή τη φορά σε διάφορες περιοχές έκαναν και επεισόδια (στημένα; Ποιός ξέρει;). Δε γουστάρουμε ...
  • Εξετάσεις και ξερό ψωμί Στις αρχές του φλεβάρη η τότε υπουργός παιδείας, Άννα διαμαντοπούλου, πρόλαβε να ανακοινώσει την αλλαγή του συστήματος εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και λέμε “πρόλαβε”, γιατί ήταν η τελευταία σημαντική αλλαγή που έκανε, πρίν αφήσει το αξίωμά της για τον μετέπειτα υπουργό Γιώργο Μπαμπινιώτη. Ποιός ξέρει, ίσως να ήταν μια τελευταία ...
  • Ποιοι και γιατί κυνηγούν τους μετανάστες μικροπωλητές Εδώ και αρκετό καιρό, οι μετανάστες μικροπωλητές στοχοποιούνται συστηματικά σαν ένα από τα προβλήματα του αθηναϊκού κέντρου με ότι αυτό συνεπάγεται. Απαγόρευση της εργασίας τους, βία και ρατσισμό. Η διασπορά των τόπων εργασίας τους (και) γύρω από τα κεντρικά πανεπιστήμια, αλλά κυρίως η αντίληψη ότι οι ζωές των από κάτω αυτής της πόλης μπορεί να ...
  • Μαθήματα πολιτικής οικονομίας στην πατησίων Όποιος κινείται στο κέντρο της Αθήνας τα τελευταία χρόνια, έχει σίγουρα παρατηρήσει πως με τον καιρό ερημώνει. Τα μαγαζιά κλείνουν το ένα μετά το άλλο, ενώ η αγοραστική δύναμη των άλλοτε ένδοξων ελλήνων καταναλωτών έχει πέσει δραματικά. Φαίνεται πως αν παραμένουν κάποιες νησίδες ανθρωπιάς μέσα σε αυτή την πόλη, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο πιο ...
  • Ποιον αφορά άμεσα η αύξηση της στρατιωτικής θητείας; Αφορά όσους διαμορφώνουν ζωές και σχέσεις ενώ η κρίση τρέχει παράλληλα με χίλια. Αφορά όσους δεν έχουν να διαχειριστούν μια καθημερινότητα που έχει ήδη διαμορφωθεί, με νέα πιο σκληρά δεδομένα, αλλά που βρίσκονται σε μια διαδικασία αλλαγής. Και τί διεξόδους έχει τελοσπάντων ο πιτσιρικάς που τελείωσε το σχολείο; Το να παέι πανεπιστήμιο και να χαρεί ...
  • Ο εχθρός μας είναι εδώ (ή πόσο απέχουν τα σύνορα του Έβρου από τα εργαστήρια της Πολυτεχνειούπολης) Σίγουρα κάτι θα έχετε ακούσει για τα σύνορα του Έβρου το τελευταίο χρόνο. Υπάρχει “πρόβλημα”, λέει η κυρίαρχη αφήγηση, γιατί οι περισσότεροι “λαθρομετανάστες που μας απειλούν” περνούν από εκείνα τα ανατολικά σύνορα του ελληνικού κράτους, διασχίζοντας το ποτάμι κατά εκατοντάδες κάθε μέρα. Πέρα όμως από την φυσική παρουσία του στρατού, της αστυνομίας και (πρόσφατα) της ...
  • Τι είναι και τι δεν είναι ιδιωτικοποίηση στην τριτοβάθµια εκπαίδευση Στο προηγούμενο τεύχος, αναφερθήκαμε στην μπροσούρα «τί είναι (και τί δεν είναι) η ιδιωτικοποίηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», εξηγώντας ουσιαστικά τους λόγους που μας ώθησαν στο να την εκδώσουμε και να την παρουσιάσουμε σε μια σειρά μικρών εκδηλώσεων-συζητήσεων, σε κάποιες σχολές της Αθήνας. Αφορμή γι αυτές τις εκδηλώσεις ήταν αφενός το γεγονός πως το θέμα ...
  • Μια γεύση γι’ αρχή Στις 12 του Οκτώβρη ξαφνικά(!) έκλεισαν τα ΤΕΙ Αθήνας για λόγους υπό-χρηματοδότησης. Για την ακρίβεια του πράγματος, με το που τελείωσαν οι φοιτητικές καταλήψεις και έγινε η εξεταστική, η λογική συνέχεια θα ήταν να ανοίξει η σχολή και να ξεκινήσουν τα μαθήματα. Παρόλαυτά, ανακοινώνει το συμβούλιο των ΤΕΙ πως η σχολή δεν θ’ ανοίξει ...
  • Μηδενική ανοχή και πανεπιστήμιο Το Σεπτέμβρη του τρέχοντος έτους η συνέλευση «Συμβούλια για την Αποασυλοποίηση της Σκέψης» κυκλοφόρησε την μπροσούρα της με τον τίτλο: «Μηδενική ανοχή και Πανεπιστήμιο (η συνεισφορά του πανεπιστημίου στη δημιουργία και εφαρμογή του δόγματος της ασφάλειας)». Σκοπός του κειμένου, σύμφωνα με τους συντάκτες του, είναι ο ρόλος που αποκτά το πανεπιστήμιο ως δομή αναπαραγωγής της ...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>