ΑΡΘΡΑ

Σχολιασμός της εκάστοτε επικαιρότητας καθώς και πιο εκτεταμένες αναλύσεις γύρω από τη θεματολογία του Game Over: η εκπαίδευση και η παρακμή της, η τεχνολογία με τις κρυφές της παραδοχές και τις όχι και τόσο κρυφές επιπτώσεις της, η διαλεκτική του τεχνολογικού καπιταλισμού σε όλο το τερατώδες μεγαλείο της…

  • Αντίο σκέψη Μήπως ερωτήσεις πέρα από αυτές του τύπου www.pws na ftiaxete makaronia.com έχουν αρχίσει να γίνονται λιγάκι δύσκολες στο να τις σκεφτεί ή σπάνιες στο να τις χρειαστεί κανείς; λίγο πολύ όλοι ξέρουν να κάνουν τις κατάλληλες ερωτήσεις με τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά και τα σωστά ονόματα, στις αντίστοιχες μηχανές αναζήτησης του υπολογιστή τους ή του ...
  • Learn to forget Αν στις αρχές του ακαδημαϊκού έτους τα πανεπιστήμια είχαν αρπάξει ‘’φωτιά’’, όπως διατείνονταν οι εξέχοντες στις κινητοποιήσεις ενάντια στον ψηφισμένο νόμο της Διαμαντοπούλου, τουλάχιστον τώρα, μετά και την εξεταστική που ακολούθησε, θα’ πρεπε ορισμένα κάρβουνα να σιγοκαίνε ακόμα. Και αφού φέτος το φθινόπωρο ελάχιστα έβρεξε, αλλού θα πρέπει να κοιτάξουμε για αυτήν την έλλειψη έστω ...
  • Facebook: Η νέα παράταξη στις σχολές Ο μεταμοντέρνος εναλλακτισμός των αγανακτισμένων φοιτητών, που εκτονώθηκε στην αμεσοδημοκρατική διεκδίκηση των δικαιωμάτων για μάθημα και για ελευθερία λόγου, τρόμαξε τους παρατηρητές, καθώς ήταν μια χοντροκομμένη μεταφορά του φέησμπουκ και του τουίτερ στις πλατείες και τις συνελεύσεις. Φοιτητές ξεκίνησαν “κίνημα αντικατάληψης” μέσω facebook. Φτιάξαν το αντίστοιχο γκρουπ, κάνανε invite τους φίλους τους, οι φίλοι τους έκαναν ...
  • “ανοικτά πανεπιστήμια”: ο απεργοσπαστισμός σαν προσόν! Στην ώριμη κοινωνία του Θεάματος ζούμε – το ξέρουμε. Όπου αυτό που έγινε την περασμένη βδομάδα έχει ξεχαστεί κάτω απ’ αυτό που συνέβη προχτές, που κι αυτό όμως έχει ξεχαστεί κάτω απ’ αυτό που έγινε σήμερα. Όμως το ότι επιστρέφουμε στο “ξεχασμένο” κόλπο των “ανοικτών πανεπιστημίων”, με το οποίο τέλειωσαν όμορφα κι ωραία οι φθινοπωρινές ...
  • Ψηφιοποίηση και μερικές συνέπειές της Όσο η ψηφιοποίηση γίνεται όλο και πιο συνολικό μοντέλο στην καθημερινότητα, τόσο κανείς μπορεί να κάνει τα πάντα μπροστά σ’ έναν υπολογιστή. Από εδώ (θα) μαθαίνει, γιατί οι ψηφιακές βάσεις δεδομένων θα έχουν όλες τις πληροφορίες που μπορεί να χρειαστεί. Εδώ (θα) κάνει φίλους, μέσω αυτού (θα) κυκλοφορεί στην πόλη, μέσω αυτού (θα) βρίσκει δουλειά ...
  • Το κοινωνικό «γονίδιο» της δυσλεξίας (παλιά σημάδευαν τα χέρια, τώρα σημαδεύουν στα μυαλά;) Όσες γενιές έχουν μεγαλώσει βλέποντας τηλεόραση, αρκετά μάλιστα πριν πιάσουν στα χέρια τους το πρώτο πληκτρολόγιο, μπορούν να το βεβαιώσουν: το διάβασμα έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολο. Και δε μιλάμε για τη μελέτη των μαθημάτων του σχολείου –αυτό ήταν πάντα μια ανιαρή και κουραστική υπόθεση. Μιλάμε για το διάβασμα ...
  • γράμμα απ’ το Σαντιάγκο Το εκπαιδευτικό σύστημα της Χιλής είναι κληρονομιά της χούντας του Πινοσέτ. Παρ’ ότι απ’ το 1990 στη Χιλή μετράνε χρόνια κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, το εκπαιδευτικό σύστημα έμεινε όπως πριν. Και ο λόγος είναι ξεκάθαρος, μόλις μάθει κανείς τα βασικά του χαρακτηριστικά. Γνήσιο παιδί των «μεταρρυθμίσεων» που πρότεινε στη χιλιανή χούντα η περιβόητη «σχολή του Σικάγο» (οι ...
  • Περί ασύλου Τι μπορεί να σημαίνει η νομική κατάργηση του ασύλου; Αν θεωρήσουμε το άσυλο ως έναν από τους λίγους μέχρι τώρα προστατευμένους (από τη δημόσια δύναμη) χώρους, τότε η ρύθμιση αυτή θα μπορούσε να αποβεί καταστροφική. Θα σήμαινε ίσως την πλήρη αδυναμία άρθρωσης οποιουδήποτε αντι-λόγου μέσα στα πανεπιστήμια, θα σήμαινε το τέλος διάφορων εξωθεσμικών εγχειρημάτων που ...
  • Το σχολείο μας πέθανε Ακόμα και ο πιο φανατικός οπαδός της διάλυσης του εκπαιδευτικού συστήματος, ακόμα και ο πιο φανατικός μαθητής – του – τελευταίου – θρανίου, δεν θα μπορούσε να φανταστεί στα καλύτερα όνειρά του πόσο εύκολο είναι να μπαχαλευτεί το σχολείο, απ’ την μια άκρη της φτωχής (και όχι και τόσο τίμιας) ελλάδας ως την άλλη. Κι ...
  • τι πουλάνε… οι μεταρρυθμιστές; οι καθηγητές; οι φοιτητοπατέρες; Υπήρχε μια εποχή, που όλοι ήταν ευτυχισμένοι. Το ελληνικό πανεπιστήμιο έμοιαζε να λειτουργεί ομαλά. Τα τμήματα και οι σχολές ανά την επικράτεια αυξάνονταν και πληθύνονταν, κυρίως στην επαρχία. Μαζί τους φούντωνε και η ελπίδα. Αρχικά, το ελληνικό κράτος και οι εκάστοτε υπουργοί παιδείας εμφανίζονταν ως ευεργέτες της εκπαίδευσης που σαν ταπεινό τους στόχο είχαν να ...

2 thoughts on “ΑΡΘΡΑ

  1. Γεια χαρά!
    Θέλω να σας ρωτήσω δυο πράματα:
    1) Κανω μια διπλωματική πάνω στο gentrification και σκέφτομαι να χρησιμοποιήσω το αρθρο σας Remap 4. Επειδή ξέρω τη στάση σας πάνω στα πανεπιστήμια κρίνω σκόπιμο να σας ρωτήσω αν υπάρχει πρόβλημα απο τη μεριά σας προς αυτό.
    2)Μπορείται να μου υποδείξετε άλλα σχετικά πάνω στο ίδιο θέμα απο εσάς;
    Ευχαριστώ!

    1. Γεια σου, Μιχάλη.

      1) Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Μια παραπομπή στην αρχική πηγή θα ήταν επιθυμητή πάντως.

      2) Ρίξε μια ματιά εδώ. Επίσης, για επιπλέον κείμενα και από άλλες πηγές, κοίτα κι εδώ.

      Καλή συνέχεια (και κουράγιο…) με την διπλωματική.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>