ΑΡΘΡΑ

Σχολιασμός της εκάστοτε επικαιρότητας καθώς και πιο εκτεταμένες αναλύσεις γύρω από τη θεματολογία του Game Over: η εκπαίδευση και η παρακμή της, η τεχνολογία με τις κρυφές της παραδοχές και τις όχι και τόσο κρυφές επιπτώσεις της, η διαλεκτική του τεχνολογικού καπιταλισμού σε όλο το τερατώδες μεγαλείο της…

  • Ποια πνευματική ιδιοκτησία; Η πνευματική ιδιοκτησία, οι νόμοι και οι απόψεις γύρω από αυτήν παίζουν, εδώ και πολύ καιρό, καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που λειτουργεί ένα πολύ μεγάλο μέρος του καπιταλισμού. Ένα βασικό και αρκετά ενδιαφέρον κομμάτι, όμως, όσον αφορά στην ιδεολογία περί πνευματικής ιδιοκτησίας, είναι αυτό που μιλάει για το «ηθικό δικαίωμα» του δημιουργού. Το «ιδιαίτερο ...
  • “Wii-habilitation”: Το Wii σαν εργαλείο φυσικοθεραπείας «Θέλεις να παίξουμε ξιφομαχία ή εκείνο που κόβεις τα φρούτα;» ρωτά τη μικρή Κατερίνα η φυσικοθεραπεύτρια της ΕΛΕΠΑΠ. «Τα φρούτα» απαντά το 10χρονο κορίτσι. Η φυσικοθεραπεύτρια πατάει τα κουμπιά στο τηλεχειριστήριο και επιλέγει το πρόγραμμα. Κατόπιν, στέκεται πίσω από τη μικρή Κατερίνα σαν να την αγκαλιάζει, και με τα χέρια της κρατά τα χέρια του ...
  • Απ’ την επιθυμία κόντρα στον έλεγχο στον έλεγχο της επιθυμίας Παραδείγματα τεχνολογικών εφαρμογών στην απελευθερωτική διαδικασία και η αφομοίωσή τους.   Διάφορες «καλλιτεχνικές» πρωτοπορίες, ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνα, χρησιμοποίησαν, σα μέσο στην κριτική τους απέναντι στην καπιταλιστική οργάνωση της κοινωνίας και στους διαχωρισμούς που αυτή επέβαλε, τις νέες τεχνολογίες. Ενδεικτικά, θα αναφέρουμε δυο παραδείγματα. Η «βιομηχανική ζωγραφική», η μαζική δημιουργία τυχαίων έργων ζωγραφικής από ένα ...
  • Για άλλο ένα πτυχίο, για άλλη μια συντριβή… Αυτόματες επιλογές, το πρώτο πτυχίο και μια καταρρέουσα επιχειρηματολογία Όταν είσαι μικρός, όταν αρχίζεις να αφήνεις μία-μία τις τάξεις πίσω σου και να πηδάς από τη μια εκπαιδευτική βαθμίδα στην άλλη -πρώτα δημοτικό, έπειτα γυμνάσιο και μετά λύκειο-, όλα μοιάζουν κάπως αυτόματα, αυτονόητα. Ότι πρέπει να ανεβαίνεις. Ίσως μόνο διάφοροι φίλοι που μένουν πίσω να φαίνονται ...
  • Πτυχίο; Όχι, ευχαριστώ. Καλοκαίρι 3ης λυκείου, 2005. Προ κρίσης. Κάπου ανάμεσα στις πρώτες διακοπές με φίλους και στις καθιερωμένες διακοπές με γονείς. Ίσα που έχεις προλάβει να πάρεις μια ανάσα για να σκεφτείς τί αφήνεις πίσω -δώδεκα χρόνια πρωινού ξυπνήματος, αυστηρού ωραρίου, σχολικής πειθαρχίας, γονεϊκής πίεσης, πολύωρου διαβάσματος, περιορισμένου ελεύθερου χρόνου.. Δώδεκα χρόνια, που σκοπό είχαν να σε ...
  • Για τις λέξεις και την ψηφιακή προσομοίωσή (τους) Το ISO στις αναλογικές φωτογραφικές μηχανές (τις “παλιές”, όπως τις λένε μετά από μόλις 10 χρόνια ευρείας κυκλοφορίας των ψηφιακών), είναι μία μονάδα που θεσπίστηκε από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό οργανισμό (International Organization for Standardization) και δήλωνε το δείκτη φωτοευαισθησίας του φιλμ. Η ευαισθησία αυτή ήταν άμεσα εξαρτώμενη από το υλικό επίστρωσης του φιλμ και συγκεκριμένα ...
  • Χρονικό της κατάληψης του server του εκπα Στα πλαίσια της γενικότερης σαπίλας όσον αφορά τις φοιτητικές κινητοποιήσεις, η συγκεκριμένη κατάληψη, έστω και για λίγο, αποτέλεσε ένα ενθαρρυντικό παράδειγμα. Η όλη ιστορία ξεκίνησε από κάποιους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται πολιτικά στις σχολές θετικών επιστημών. Η συνέλευση που σχηματίστηκε απαρτιζόταν κυρίως από φοιτητές και κάποιους εργαζόμενους των σχολών αυτών και θεώρησε από την αρχή πως έπρεπε ...
  • Λίγα λόγια ακόμη για την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από την ψήφιση του πολυσυζητημένου νόμου 4009/2011, γνωστού και ως νόμου πλαίσιο ή νόμου Διαμαντοπούλου ή νόμου έκτρωμα και, ενώ έχουν μεσολαβήσει δεκάδες ‘νικηφόρες’ κινητοποιήσεις, οι οποίες είναι άλλωστε και υπεύθυνες για την καθυστέρηση της εφαρμογής του, όπως και για την τροποποίηση του με τον νόμο 4076/2012, φτάσαμε τελικά, τον ...
  • Ανταπόκριση από το 3ήμερο φεστιβάλ gameover, στο Πολυτεχνείο (12-14 Οκτώβρη) Στις 12,13 και 14 Οκτώβρη πραγματοποιήθηκε το 3ημερο φεστιβάλ του game over στο αίθριο της αρχιτεκτονικής. Το φεστιβάλ περιλάμβανε τρεις εκδηλώσεις με θέματα: – Η γοητεία του πειρατή – ενάντια στην πνευματική ιδιοκτησία Μια ιστορική αναδρομή για τη δημιουργία της έννοιας της πνευματικής ιδιοκτησίας από την εποχή της τυπογραφίας μέχρι και την ψηφιακή εποχή. Το θέμα ήταν μερικώς ...
  • Από την παρτιτούρα στη μαγνητοταινία και από τη σύνθεση στο μοντάζ. Η μουσική, ως μια μορφή της πνευματικής δημιουργίας του ανθρώπου, είναι έργο κοινωνικό. Αν ακολουθήσουμε προς τα πίσω την εξέλιξή της, προσπερνώντας τις πολιτιστικές αναμείξεις που της έδωσαν τις σημερινές της μορφές, θα δούμε ότι από τα αρχαία χρόνια, διαφορετικοί πολιτισμοί με διαφορετικές κουλτούρες και διαφορετική κοινωνική συγκρότηση, δημιούργησαν τη δική τους ιδιαίτερη μουσική, βασισμένη ...

2 thoughts on “ΑΡΘΡΑ

  1. Γεια χαρά!
    Θέλω να σας ρωτήσω δυο πράματα:
    1) Κανω μια διπλωματική πάνω στο gentrification και σκέφτομαι να χρησιμοποιήσω το αρθρο σας Remap 4. Επειδή ξέρω τη στάση σας πάνω στα πανεπιστήμια κρίνω σκόπιμο να σας ρωτήσω αν υπάρχει πρόβλημα απο τη μεριά σας προς αυτό.
    2)Μπορείται να μου υποδείξετε άλλα σχετικά πάνω στο ίδιο θέμα απο εσάς;
    Ευχαριστώ!

    1. Γεια σου, Μιχάλη.

      1) Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Μια παραπομπή στην αρχική πηγή θα ήταν επιθυμητή πάντως.

      2) Ρίξε μια ματιά εδώ. Επίσης, για επιπλέον κείμενα και από άλλες πηγές, κοίτα κι εδώ.

      Καλή συνέχεια (και κουράγιο…) με την διπλωματική.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>