ΑΡΘΡΑ

Σχολιασμός της εκάστοτε επικαιρότητας καθώς και πιο εκτεταμένες αναλύσεις γύρω από τη θεματολογία του Game Over: η εκπαίδευση και η παρακμή της, η τεχνολογία με τις κρυφές της παραδοχές και τις όχι και τόσο κρυφές επιπτώσεις της, η διαλεκτική του τεχνολογικού καπιταλισμού σε όλο το τερατώδες μεγαλείο της…

  • Τι είναι επιτέλους αυτά τα μαύρα κουτάκια στις στάσεις λεωφορείων; Το 1994 στην Ιαπωνία, για λογαριασμό της αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota, η θυγατρική Denso Wave δημιούργησε τον κώδικα QR (Quick Response). Ο QR code είναι η εξέλιξη του μονοδιάστατου barcode, ο οποίος χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες στη βιομηχανία εμπορευμάτων και φέρει πληροφορίες για το εκάστοτε προϊόν. Αυτή η εξέλιξη, λοιπόν, είναι ένας γραμμωτός κώδικας δύο διαστάσεων (2d ...
  • Rethink Athens Στις 25-06-12, το αυτοδιαχειριζόμενο στέκι αρχιτεκτονικής οργάνωσε μία εκδήλωση-συζήτηση πάνω στο θέμα της επικείμενης πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου και «ανασυγκρότησης» του ευρύτερου κέντρου της Αθήνας. Η εκδήλωσε έγινε στο αίθριο του κτιρίου αβέρωφ, του πολυτεχνείου, όπου (ευτυχώς) παραβρέθηκαν και φοιτητές της σχολής, δεδομένης της ασύλληπτης αδιαφορίας τους για οτιδήποτε δεν περιλαμβάνεται σε κάποια από τις μακέτες ...
  • παιχνίδι: industrial vs. DIY Καθώς περπατά κανείς στους δρόμους της Αθήνας, μπορεί να δει να συμβαίνουν διάφορα γεγονότα, που όλο και λιγότερο συναντά κανείς πια σ΄ αυτήν την πόλη. Πριν λίγες μέρες κοντά στην πλατεία Βικτώριας, ένας μπαμπάς έψαχνε στα σκουπίδια έχοντας μαζί του τα δύο παιδία του. Είχε βρει ένα στρώμα και προσπαθούσε να το ξεντύσει έτσι ώστε ...
  • Η εφεύρεση της πνευματικής ιδιοκτησίας Στο τριήμερο 12_13_14 οκτώβρη η συνέλευση του game over θα οργανώσει φεστιβάλ στο Πολυτεχνείο για την εκπαιδεύση και τις νέες μηχανές. Ένα κομμάτι αυτού του φεστιβάλ θα αφορά την πνευματική ιδιοκτησία. Οι λόγοι που επιλέξαμε να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα έχουν σχέση με το πως τα νέα μέσα και συγκεκριμένα το ίντερνετ, έχουν αλλάξει ...
  • Από τη θεατρική παράσταση στην κινηματογραφική αναπαράσταση (μέρος β’) Στο προηγούμενο τεύχος ξεκινήσαμε μια προσπάθεια διερεύνησης της σχέσης ανάμεσα στο θέατρο και τον κινηματογράφο ως συνθήκες βιώματος/θέασης μιας αφήγησης, εξετάζοντας πάντα τα διαδεδομένα παραδείγματα του μαζικού κινηματογράφου, τα οποία, μέσα στη γενικότερη τάση της εποχής, αποτελούν σημαντικό κομμάτι των άτυπων διαδικασιών εκπαίδευσης. Επισημάναμε λοιπόν την πολλαπλότητα των θεάσεων στο θέατρο σε αντίθεση με τη ...
  • τι είναι και τι κάνει η συνέλευση του game over Η μεταφορά γνώσεων απ’ τη μια γενιά στην άλλη είναι ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα για κάθε κοινωνία. Για τις αστικές / καπιταλιστικές κοινωνίες η εκπαίδευση άρχισε να γίνεται όλο και εντονότερα πεδίο θεσμίσεων όσο πιο συγκεκριμένες γίνονταν οι ανάγκες της “αγοράς εργασίας”. Παρότι υπήρχαν (και εξακολουθούν να υπάρχουν) “ανεπίσημοι” τρόποι μάθησης, εκπαίδευσης, μεταφοράς γνώσεων και εμπειριών, ...
  • φτωχότεροι; ίσως… τίμιοι; Ο αναβρασμός στις τάξεις των καθηγητών της τριτοβάθμιας αυτή τη φορά έχει ταπεινή αλλά σημαντική αιτία: η μείωση των μισθών τους (κατά μέσο όρο κατά 17%) είναι προ των πυλών την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, σαν μέρος της “εξοικονόμησης 11,5 δισ. ευρώ” στα έξοδα του ελληνικού κράτους. Όπως είναι λογικό κι ανθρώπινο, οι ...
  • High-tech φρικιά (θα) κυκλοφορούν αναμεσά μας Επιτέλους! Το μυστικό (τόσο μυστικό που πολλοί το παρομοιάζουν με τη CIA) εργαστήριο Google X Lab της εταιρίας Google, επανδρωμένο με λαμπρούς επιστήμονες και στελέχη άλλων εταιριών (βλέπε Stanford University, M.I.T., N.Y.U., Microsoft, Nokia), ανακοίνωσε το πρώτο της σχεδόν ολοκληρωμένο project. Το λεγόμενο Project Glass. Πρόκειται, σύμφωνα με δημοσιεύματα και με τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις ...
  • La antena Μια φορά και έναν καιρό ήταν μια πόλη χωρίς φωνή. Κάποιος είχε κλέψει τις φωνές από όλους τους κατοίκους της. Τα χρόνια περνούσαν και κανείς δε φαινόταν να ενοχλείται από τη σιωπή… Δεν ενοχλούσε τους κατοίκους η σιωπή. Δεν τους ενοχλούσε γιατί τουλάχιστον τους επιτρεπόταν μια άλλη αίσθηση. Αίσθηση πρωταρχική, όπως την έχει καταστήσει η κοινωνία ...
  • νοσταλγία ουσ/θ νοσταλγία 1 έντονο αίσθημα επιθυμίας επιστροφής Μ’ έπιασε νοσταλγία. 2 επιθυμία να ξαναβρώ κτ η νοσταλγία των παιδικών μου χρόνων Αν και της προσδίδεται συχνά τέτοιο νόημα, η νοσταλγία δεν είναι μία λέξη με αρνητική χρειά. Όταν συνοδεύεται από την απραγία τότε είναι που την αισθάνεται κανείς βαριά, όταν δε μένει τίποτα πέρα από νοσταλγία, είναι που αυτή ...

2 thoughts on “ΑΡΘΡΑ

  1. Γεια χαρά!
    Θέλω να σας ρωτήσω δυο πράματα:
    1) Κανω μια διπλωματική πάνω στο gentrification και σκέφτομαι να χρησιμοποιήσω το αρθρο σας Remap 4. Επειδή ξέρω τη στάση σας πάνω στα πανεπιστήμια κρίνω σκόπιμο να σας ρωτήσω αν υπάρχει πρόβλημα απο τη μεριά σας προς αυτό.
    2)Μπορείται να μου υποδείξετε άλλα σχετικά πάνω στο ίδιο θέμα απο εσάς;
    Ευχαριστώ!

    1. Γεια σου, Μιχάλη.

      1) Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Μια παραπομπή στην αρχική πηγή θα ήταν επιθυμητή πάντως.

      2) Ρίξε μια ματιά εδώ. Επίσης, για επιπλέον κείμενα και από άλλες πηγές, κοίτα κι εδώ.

      Καλή συνέχεια (και κουράγιο…) με την διπλωματική.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>