ΑΡΘΡΑ

Σχολιασμός της εκάστοτε επικαιρότητας καθώς και πιο εκτεταμένες αναλύσεις γύρω από τη θεματολογία του Game Over: η εκπαίδευση και η παρακμή της, η τεχνολογία με τις κρυφές της παραδοχές και τις όχι και τόσο κρυφές επιπτώσεις της, η διαλεκτική του τεχνολογικού καπιταλισμού σε όλο το τερατώδες μεγαλείο της…

  • γιατί ο φοιτητής ΔΕΝ είναι εργάτης Είναι μια κουβέντα που ακούγεται τακτικά στα πανεπιστήμια: ο φοιτητής είναι εργάτης. Αν και δε συνοδεύεται από πρακτικές στηριγμένες σ’ αυτή τη βεβαιότητα, μοιάζει πως το o φοιτητής είναι εργάτης έχει μια επικίνδυνα ιδεολογική ελκυστικότητα – μέσα στις τωρινές συνθήκες της κρίσης. Η λέξη “επικίνδυνα” αφορά αυτό: οι παραδοσιακές βεβαιότητες (και οι παραδοσιακοί πολιτικοί ακτιβισμοί) ...
  • Τι είναι και τι δεν είναι ιδιωτικοποίηση στην τριτοβάθµια εκπαίδευση Στο προηγούμενο τεύχος, αναφερθήκαμε στην μπροσούρα «τί είναι (και τί δεν είναι) η ιδιωτικοποίηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», εξηγώντας ουσιαστικά τους λόγους που μας ώθησαν στο να την εκδώσουμε και να την παρουσιάσουμε σε μια σειρά μικρών εκδηλώσεων-συζητήσεων, σε κάποιες σχολές της Αθήνας. Αφορμή γι αυτές τις εκδηλώσεις ήταν αφενός το γεγονός πως το θέμα ...
  • Μια γεύση γι’ αρχή Στις 12 του Οκτώβρη ξαφνικά(!) έκλεισαν τα ΤΕΙ Αθήνας για λόγους υπό-χρηματοδότησης. Για την ακρίβεια του πράγματος, με το που τελείωσαν οι φοιτητικές καταλήψεις και έγινε η εξεταστική, η λογική συνέχεια θα ήταν να ανοίξει η σχολή και να ξεκινήσουν τα μαθήματα. Παρόλαυτά, ανακοινώνει το συμβούλιο των ΤΕΙ πως η σχολή δεν θ’ ανοίξει ...
  • Μηχανικό μάτι: η συνέχεια Στο προς το παρόν (πιστεύουμε) , μοναδικό προηγούμενο τεύχος του game over (game over, τεύχος 1, το μηχανικό μάτι), επιλέξαμε σαν αφετηρία για να εξηγήσουμε τις αλλαγές που έφερε η επικράτηση της εικόνας σαν κυρίαρχη αίσθηση πάνω στις υπόλοιπες, τον κινηματογράφο και το μοντάζ. Αυτή η επικράτηση έγινε με την αφαίρεση του ελέγχου της όρασης ...
  • Μηδενική ανοχή και πανεπιστήμιο Το Σεπτέμβρη του τρέχοντος έτους η συνέλευση «Συμβούλια για την Αποασυλοποίηση της Σκέψης» κυκλοφόρησε την μπροσούρα της με τον τίτλο: «Μηδενική ανοχή και Πανεπιστήμιο (η συνεισφορά του πανεπιστημίου στη δημιουργία και εφαρμογή του δόγματος της ασφάλειας)». Σκοπός του κειμένου, σύμφωνα με τους συντάκτες του, είναι ο ρόλος που αποκτά το πανεπιστήμιο ως δομή αναπαραγωγής της ...
  • Τι είναι (και τι δεν είναι) ιδιωτικοποίηση Για την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης μιλήσαμε και στο προηγούμενο τεύχος (τί πουλάνε… οι μεταρρυθμιστές; οι καθηγητές; οι φοιτητοπατέρες;) όπως και στην ομώνυμη αφίσα. Αλλά είναι τέτοια η σημασία του ζητήματος που δεν θα μπορούσαμε να αρκεστούμε σ’ αυτά. Το εκπαιδευτικό σύστημα βρίσκεται εδώ και καιρό σε παρατεταμένη κρίση. Το ποιά είναι αυτή η πραγματικότητα, μακριά από ...
  • Blade Runner – ‘Εχω τρακ, όταν κάνω τεστ. – Σας παρακαλώ, μην κινείστε. – Με συγχωρείτε. ‘Εκανα ένα τεστ ΙQ φέτος, αλλά ποτέ δεν έχω κάνει απ’ αυτά. – Ο χρόνος αντίδρασης παίζει μεγάλο ρόλο, γι’ αυτό, σας παρακαλώ, προσοχή. – 1187 Χαντερβάσερ. Το ξενοδοχείο. – Τι; – Εκεί που μένω. – Είναι καλό; – Ναι, μάλλον. Είναι κι αυτό μέρος του τεστ; – ‘Οχι, απλή ...
  • Μη με αφήνεις σα σκυλί πεινασμένο… (I’m all lost in the supermarket, I can no longer shop happily I came in here for that special offer, guaranteed personality And it’ s not here, it disappear The Clash) Κάπου, κάπως, κάποτε, κάποιοι λένε πως υπήρχε έρωτας με την πρώτη ματιά. Σήμερα υπάρχει έρωτας με κάθε ματιά. Ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Κάθε βλέμμα ...
  • Η γέννηση του μοντάζ στον κινηματογράφο “… το μοντάζ στον κινηματογράφο γεννήθηκε από τη στιγμή που η κάμερα εγκατέλειψε τη θεατρική οπτική, που της έδινε η ακινησία της, η μέχρι τότε σταθεροποίησή της (είναι γνωστό πως οι ηθοποιοί και τα αντικείμενα κινούνταν στο χώρο μπροστά σε μια ακίνητη κάμερα, που κατέγραφε τα δρώμενα). Το αποτέλεσμα της κινηματογράφησης ήταν ακριβώς εκείνο, της ...
  • Ψηφιακή πραγματικότητα και πραγματική φαντασία Η εικόνα ενός παιδιού που παίζει με κάτι φαινομενικά ασήμαντο και ακατανόητο στα μάτια αυτού που το παρατηρεί, είναι γνωστή στους περισσότερους. Κανείς δεν καταλαβαίνει τί ακριβώς σκέφτεται όταν ανακατεύει τα παιχνίδια του ή τα αντικείμενα γύρω του με τις ώρες, γελώντας, απορώντας ή χαζεύοντας. Αυτό που είναι όμως κατανοητό είναι πως με κάποιο τρόπο ...

2 thoughts on “ΑΡΘΡΑ

  1. Γεια χαρά!
    Θέλω να σας ρωτήσω δυο πράματα:
    1) Κανω μια διπλωματική πάνω στο gentrification και σκέφτομαι να χρησιμοποιήσω το αρθρο σας Remap 4. Επειδή ξέρω τη στάση σας πάνω στα πανεπιστήμια κρίνω σκόπιμο να σας ρωτήσω αν υπάρχει πρόβλημα απο τη μεριά σας προς αυτό.
    2)Μπορείται να μου υποδείξετε άλλα σχετικά πάνω στο ίδιο θέμα απο εσάς;
    Ευχαριστώ!

    1. Γεια σου, Μιχάλη.

      1) Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Μια παραπομπή στην αρχική πηγή θα ήταν επιθυμητή πάντως.

      2) Ρίξε μια ματιά εδώ. Επίσης, για επιπλέον κείμενα και από άλλες πηγές, κοίτα κι εδώ.

      Καλή συνέχεια (και κουράγιο…) με την διπλωματική.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>